Reklama

Newsletter

Nie spamujemy. Dostarczamy treści na Twój email! Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Biuro reklamy:
W celu otrzymania szczegółowej oferty promocyjno-reklamowej oraz aktualnego Cennika reklam prosimy o bezpośredni kontakt na adres poczty elektronicznej:
redakcja@sektorobronny.pl (w języku polskim)
contact@nationalsecurity.pl (w języku angielskim)

 

 REGULAMIN ZAMIESZCZANIA REKLAM W PORTALU
SEKTOROBRONNY.PL oraz NATIONALSECURITY.PL

 

      1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1

Ilekroć w Regulaminie stosuje się poniższe określenia i definicje, należy je rozumieć w następujący sposób:

„Wydawca” – INFO FOTO FACTORY Klaudiusz Kaleta, ul. Św. U. Ledóchowkiej 18/2, 05-822 Milanówek, zarejestrowana pod numerem NIP: 525-135-22-13.

„Reklamodawca” – osoba fizyczna lub prawna lub podmiot niemający osobowości prawnej, który zleca Wydawcy świadczenie usług w zakresie reklamy.

„Regulamin” – Regulamin zamieszczania reklam i ogłoszeń w portalu sektorobronny.pl oraz nationalsecurity.pl – ogólne zasady zamieszczania reklam.

„Biuro reklamy” – komórka organizacyjna Wydawcy uprawniona do przyjmowania zleceń reklamowych.

„Portal” – serwis on-line dostępny pod adresem www.sektorobronny.pl oraz www.nationalsecurity.pl wraz z wszystkimi podstronami oraz zakładkami znajdującymi się na pod tym adresem.

„Reklama i ogłoszenie” – każdy właściwy dla „Portalu” format przekazu słowno-graficznego zmierzający do promocji sprzedaży albo innych form korzystania z towarów lub usług, popierania określonych spraw lub idei albo osiągnięcia innego efektu pożądanego przez reklamodawcę, nadawany za opłatą.

„Baner reklamowy” – plik graficzny o określonych wymiarach i parametrach technicznych przygotowany do publikacji w Portalu.

„Artykuł sponsorowany” i „Artykuł promocyjny” – artykuł przesłany przez Reklamodawcę lub przygotowany przez „Wydawcę”, wraz z materiałami graficznymi, o wymaganiach technicznych ustalonych przez „Wydawcę”, do publikacji w Portalu z informacją, że jest to artykuł sponsorowany lub artykuł promocyjny.

„Media społecznościowe” – profile w mediach społecznościowych, w których promowany jest Portal i publikacje w nim zamieszczane.

„Cennik reklam” – dokument określający ceny świadczenia poszczególnych usług w zakresie reklamy.

„Zamówienie reklamy” – dokument w formie pisemnej lub w formacie pdf, określający warunki zamówienia reklamy.

„Modyfikacja zamówienie reklamy” – zmiana ustalonych czasów lub miejsc emisji Reklamy, nie powodująca zmniejszenia wartości Zamówienie reklamy ani zmiany uzgodnionego terminu rozpoczęcia i zakończenia jego realizacji.

 

§ 2

  1. Biuro reklamy przyjmuje wstępne zamówienia przesłane na adres poczty elektronicznej redakcja@sektorobronny.pl (w języku polskim) lub contact@nationalsecurity.pl (w języku angielskim) dotyczące chęci zamówienia reklamy w Portalu zawierające: opis reklamowanego miejsca/produktu/usługi, określenie miejsca zamieszczenia reklamy, formatu reklamy, terminu zamieszczenia reklamy, dane Reklamodawcy do celów wystawienia faktury (nazwa, adres wraz z NIP), dane telefoniczne oraz e-mailowe do kontaktu.
  2. Zwrotnie Reklamodawca otrzymuje z Biura reklamy wypełniony formularz Zamówienia reklamy w formacie pdf, określający wszystkie parametry i warunki zamawianej reklamy.
  3. Zamówienie reklamy podpisuje osoba upoważniona do reprezentacji Reklamodawcy i odsyła je zwrotnie pocztą elektroniczną lub tradycyjną.
  4. Wydawca zastrzega sobie prawo do żądania od Reklamodawcy dodatkowych dokumentów potwierdzających uprawnienie osoby (osób) podpisujących Zamówienie reklamy.
  5. Spory wynikające ze stosowania Regulaminu albo Zleceń rozstrzygane będą przez Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Wydawcy.
  6. Wydawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu w każdym czasie.

 

§ 3

  1. Przyjmowanie do publikacji i publikacja Reklam w Portalu następuje na podstawie Regulaminu oraz obowiązujących przepisów prawa.
  2. Wydawca zastrzega sobie prawo odmowy bez podania przyczyny przyjęcia do publikacji lub odmowy dalszej publikacji Reklamy lub Artykułu sponsorowanego, a także niewłaściwie przygotowanego technicznie Baneru reklamowego. Odmowa, o której mowa w zdaniu poprzedzającym może nastąpić także po wystawieniu Zamówienia reklamy co zwalnia Wydawcę z obowiązku jego realizacji oraz ewentualnej odpowiedzialności, jaka mogłaby powstać z tego tytułu.
  3. Wydawca publikuje reklamy zgodnie z zasadami określonymi w art. 36 ustawy – Prawo prasowe. Odmowa publikacji konkretnego materiału może nastąpić w razie sprzeczności treści lub formy reklamy czy ogłoszenia:
    • z prawem,
    • z zasadami współżycia społecznego,
    • z linią programową bądź charakterem prasy, w której mają zostać zamieszczone.

 

Biorąc pod uwagę sprofilowany i środowiskowy charakter Portalu reklama powinna mieć charakter personalizowany. Zakres tematyczny reklam powinien być kierowany przede wszystkim do czytelników i odbiorców zajmujących się w teorii i w praktyce obronnością, bezpieczeństwem, ochroną i obroną ludności, edukacją i szkoleniami z zakresu bezpieczeństwa oraz do pasjonatów i hobbystów zainteresowanych militariami, techniką wojskową, nowymi technologiami, sprzętem i usługami outdoorowymi, bushcraftowymi i survivalowymi.

Kwalifikacja do publikacji reklam następuje na podstawie Regulaminu oraz obowiązujących przepisów prawa.

Artykuły sponsorowane oraz publikacje będące następstwem wykonania założeń grantów badawczych Wydawca oznacza stosownymi informacjami i traktuje je jako płatną reklamę.

 

§ 4

  1. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych Reklam.
  2. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających ze Zleceń, jeśli jest ono następstwem zdarzeń pozostających poza jej kontrolą, w tym w szczególności, choć nie wyłącznie: jakiegokolwiek wybuchu wojny lub grożącego wybuchu wojny; stanów wyjątkowych, aktów lub decyzji instytucji rządowych, umów rządowych lub międzynarodowych, strajków, akcji protestacyjnych, lockdownów, obostrzeń lub innych działań, w tym: powodzi, pożarów, eksplozji, awarii sieci internet lub jej części, sieci energetycznej, awarii komputerowych systemów nadzoru i dystrybucji lub innych przejawów siły wyższej.

 

  1. WARUNKI PUBLIKACJI REKLAM W PORTALU

 

§ 5

  1. Publikacja Reklamy w Portalu dokonywana jest na podstawie Zamówienie reklamy określonego w § 2, chyba że Wydawca ustali inny sposób przyjęcia Reklamy.
  2. Wszelkie formalne braki i uchybienia w Zamówieniu reklamy oraz niedotrzymanie terminów dostarczenia Zamówienia reklamy oraz plików z Reklamą, zwalniają Wydawcę z obowiązku jego realizacji oraz ewentualnej odpowiedzialności, jaka mogłaby powstać z tego tytułu.
  3. Integralną częścią Zamówienia reklamy jest tekst Reklamy, Baner reklamowy oraz inne materiały słowne i graficzne bądź materiały przeznaczone do publikacji.

 

§ 6

  1. Reklamodawca może dokonać wyboru miejsca publikacji Reklamy.
  2. Wybór miejsca publikacji Reklamy w Portalu następuje po:

1) potwierdzeniu przez „Biuro reklamy”, że istnieją odpowiednie możliwości techniczne,

2) miejsce nie jest jeszcze zarezerwowane przez innego Reklamodawcę,

3) Wydawca otrzymał podpisane przez Reklamodawcę Zamówienie reklamy w określonym między Stronami terminie z właściwie określonymi warunkami i terminami publikacji.

  1. Brak wyboru miejsca publikacji Reklamy przez Reklamodawcę po podpisaniu Zamówienia reklamy zwalnia Wydawcę z obowiązku zamieszczenia Reklamy w konkretnym miejscu, pozwala podjąć decyzję o Wydawcy o miejscu publikacji Reklamy oraz nie powoduje ewentualnej odpowiedzialności, jaka mogłaby powstać z tego tytułu.
  2. Zamieszczenie reklamy w Portalu jest równoznaczne z jej zamieszczeniem także w Mediach społecznościowych, w których Portal promuje swoje publikacje.

 

§ 7

  1. Materiały gotowe do druku tj. Reklamy lub ewentualnie komplet materiałów graficznych i tekstowych niezbędnych do przygotowania Reklamy, zgodnie z zasadami określonymi w Cenniku reklam, Reklamodawca zobowiązany jest dostarczyć Wydawcy łącznie z Zamówieniem reklamy lub najpóźniej w terminach uzgodnionych z Biurem reklamy.
  2. Niedotrzymanie przez Reklamodawcę terminów, o których mowa w ust. 1, lub niezaakceptowanie do druku przygotowanych projektów Reklamy powoduje niezamieszczenie zamówionej Reklamy z jednoczesnym obciążeniem Reklamodawcy pełnymi kosztami zamówionej Reklamy i kosztami jej przygotowania, określonymi w Cenniku reklam.
  3. Materiały gotowe do druku i materiały graficzne, o których mowa w ust. 1, powinny spełniać wymagania techniczne określone w Cenniku reklam. Za potwierdzenie jakość i parametrów technicznych reklam zleconych do publikacji przez Biuro reklamy odpowiada Wydawca.
  4. Materiały graficzne, o których mowa w ust. 1, niespełniające wymagań technicznych, przyjmowane są odsyłane do poprawienia lub przyjmowane wyłącznie na prośbę i ryzyko Reklamodawcy, na podstawie odrębnego pisemnego oświadczenia.
  5. W przypadku Reklam zawierających teksty oraz materiały graficzne tj.: logo, ilustracje, zdjęcia (utwory) autorstwa osób trzecich, Reklamodawca oświadcza w Zamówieniu reklamy, że przysługują mu wszystkie autorskie prawa majątkowe do tych materiałów oraz materiałów graficznych wszystkich zawartych w nich utworów i że zobowiązuje się do pokrycia w pełnej wysokości ewentualnej szkody, którą Wydawca miałby ponieść w rezultacie ich publikacji.

 

§ 8

  1. Zmiany zamówienia reklamy lub plików z reklamami bądź materiału gotowego do publikacji Reklamodawca zobowiązany jest dostarczyć do Biura reklamy na piśmie lub za pomocą poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej redakcja@sektorobronny.pl (w języku polskim) lub contact@nationalsecurity.pl (w języku angielskim), z dokładnym określeniem ich zakresu nie później niż w terminach ustalonych między Stronami.
  2. W przypadku przekroczenia terminów odnośnie zgłoszenia ewentualnych zmian Zamówienia reklamy lub plików z reklamami, bądź materiału gotowego do publikacji, o których mowa w ust. 1, Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki publikacji Reklamy w wersji pierwotnej, przy jednoczesnym obciążeniu Reklamodawcy pełnymi kosztami zrealizowanego Zamówienia reklamy.

 

§ 9

  1. Rezygnacja z Zamówienia reklamy, o którym mowa w § 2 wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. Rezygnacja z Zamówienia reklamy nie powoduje konsekwencji finansowych po stronie Reklamodawcy, jeżeli zostanie dostarczona do Biura reklamy nie później niż 7 dni przed terminem ustalonej emisji reklamy.
  3. Rezygnacja z Zamówienia reklamy otrzymana przez Biuro reklamy po terminie określonym w ust. 2 i/lub niedostarczenie gotowych materiałów reklamowych w terminie 7 dni przed planowaną emisją reklamy, powoduje obciążenie Reklamodawcy należnością w wysokości 50% wartości Reklamy.
  4. Brak wcześniejszej rezygnacji z Zamówienia reklamy lub niedostarczenie gotowych materiałów reklamowych na 3 dni przed terminem ustalonej emisji reklamy powoduje obciążenie Reklamodawcy należnością w wysokości 100% wartości Reklamy.
  5. W przypadku przygotowywania Reklamy lub Artykułu sponsorowanego przez Wydawcę na zlecenie Reklamodawcy, w przypadku rezygnacji z Zamówienia reklamy przez Reklamodawcę Wydawca obciąża Reklamodawcę dodatkowo kosztami przygotowania Reklamy.

 

  1. PŁATNOŚCI

 

§ 10

  1. Za zamówioną Reklamę lub Artykuł sponsorowany Reklamodawca zobowiązany jest zapłacić Wydawcy wynagrodzenie określone w Cenniku reklam i ogłoszeń i uwzględniające ewentualne rabaty uzgodnione z Biurem reklamy ustalone w podpisanym przez Reklamodawcę Zamówieniu reklamy.
  2. Za zamówioną Reklamę Reklamodawca dokona płatności przelewem na konto Wydawcy:
  3. a) przed emisją Reklamy w internecie na podstawie faktury pro forma, lub
  4. b) po opublikowaniu Reklamy w Portalu na podstawie faktury VAT.
  5. W przypadku płatności przed emisją (§ 10 ust. 2 lit. a) Reklamodawca zobowiązany jest zrealizować ją najpóźniej dwa dni robocze przed terminem przewidzianym w Zamówieniu reklamy, bądź przed termin pierwszej emisji w przypadku emisji cyklicznych.
  6. W przypadku płatności po publikacji (§ 10 ust. 2 lit. b) Reklamodawca zobowiązany jest zrealizować ją w terminie wskazanym na fakturze określonym jako 5 dni od daty faktury wystawionej po opublikowaniu Reklamy, dostarczonej Reklamodawcy w wersji elektronicznej na adres poczty elektronicznej wskazany w Zamówieniu reklamy.

Niedotrzymanie powyższego terminu płatności spowoduje naliczenie odsetek ustawowych za cały okres zwłoki.

 

§ 11

Wynagrodzenie Wydawcy za świadczone usługi ustalane jest na podstawie Cennika reklam obowiązującego w dniu podpisania Zamówienia reklamy, z uwzględnieniem ewentualnych rabatów ustalonych przez Strony.

 

§ 12

Do wszystkich cen zawartych w Cenniku reklam należy doliczyć podatek VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury.

 

  1. REKLAMACJE

 

§ 13

  1. Reklamacje dotyczące sposobu i jakości realizacji Zamówienia reklamy Reklamodawca zobowiązany jest zgłaszać do Biura reklamy w terminie 7 dni od daty pierwszej zakwestionowanej publikacji Reklamy na piśmie lub za pomocą poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej redakcja@sektorobronny.pl (w języku polskim) lub contact@nationalsecurity.pl (w języku angielskim).
  2. Reklamacje, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać opis wad i usterek opublikowanej lub wyemitowanej Reklamy w stosunku do złożonego Zamówienia reklamy bądź informację, że nie doszło do publikacji lub emisji Reklamy, pomimo dostarczonego Zamówienia reklamy.

 

§ 14

Wydawca zweryfikuje niezwłocznie zgłoszoną reklamację i zaproponuje stosowną rekompensatę Reklamodawcy.

 

§ 15

Niedotrzymanie terminu zgłoszenia reklamacji powoduje utratę przez Reklamodawcę prawa do reklamacji.

 

§ 16

Złożenie reklamacji nie zwalnia Reklamodawcy z obowiązku opłacenia kolejnych publikacji lub emisji Reklamy cyklicznej zapisanej w Zamówieniu reklamy, chyba że Strony uzgodnią inaczej.

 

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 17

 

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.05.2024 r.
  2. W celu otrzymania szczegółowego Cennika reklam oraz oferty spersonalizowanej prosimy o bezpośredni kontakt z Wydawcą pod adresem e-mail: redakcja@sektorobronny.pl.
  3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego i prawa prasowego oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Gry wojenne – teoria strategii i prognozowania

Gry wojenne – teoria strategii i prognozowania

W serii analiz opublikowanych w portalu SektorObronny.pl prezentowaliśmy założenia modelu przydatnego do oceny sił poszczególnych armii świata, opartego na obiektywnych, mierzalnych, ilościowych kryteriach, pozwalającego ocenić siłę i możliwości operacyjne dowolnej armii na świecie, a także odkryć, czy ta armia szykuje się realnie do jakiegoś bliskiego czasowo konfliktu zbrojnego. Dzięki niemu udało się prawidłowo odtworzyć i opisać wszystkie konflikty zbrojne toczące się obecnie lub w niedawnej przeszłości, a także – czego wymaga się od każdej poważnej teorii – postawić wiele przewidywań odnośnie do ryzyka wybuchu kolejnych wojen i ich przebiegu, jeżeli wybuchną.
Model ten ignoruje jednak pewien bardzo istotny aspekt. Nie odpowiada na pytanie, co sprawia, że wojny międzypaństwowe raz wybuchają, a kiedy indziej – w bardzo podobnych warunkach – zwaśnione strony dochodzą do porozumienia bez chwytania za oręż. Na analizie tego zagadnienia skupia się autor w niniejszym artykule.

Drony lądowe – autonomiczni wojownicy zmieniają oblicze wojny

Drony lądowe – autonomiczni wojownicy zmieniają oblicze wojny

Najwięksi nawet niedowiarkowie przekonali się już, że ewentualne przyszłe wojny, do których oby nie doszło, będą głównie konfliktami, gdzie w walkach żołnierzy zastępią różnego rodzaju systemy bezzałogowe. Obecnie najszybciej rozwija się segment dronów powietrznych. To one przede wszystkim sprawiły, że front na Ukrainie stoi niemal w miejscu, a nacierający Rosjanie ponoszą niebywałe straty, chociaż Rosja nigdy nie liczyła się z żołnierzami, traktując ich jako mięso armatnie. Tak jest do dziś, ale prędzej czy później, jeśli wojna się nie zakończy, Rosja to odczuje, bo tak naprawdę wyścig zbrojeń pod względem autonomicznych platform bezzałogowych dopiero się rozkręca. Także tych lądowych.

Sektor Obronny
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.