Biuro reklamy:
W celu otrzymania szczegółowej oferty promocyjno-reklamowej oraz aktualnego Cennika reklam prosimy o bezpośredni kontakt na adres poczty elektronicznej:
redakcja@sektorobronny.pl (w języku polskim)
contact@nationalsecurity.pl (w języku angielskim)
REGULAMIN ZAMIESZCZANIA REKLAM W PORTALU
SEKTOROBRONNY.PL oraz NATIONALSECURITY.PL
-
-
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
§ 1
Ilekroć w Regulaminie stosuje się poniższe określenia i definicje, należy je rozumieć w następujący sposób:
„Wydawca” – INFO FOTO FACTORY Klaudiusz Kaleta, ul. Św. U. Ledóchowkiej 18/2, 05-822 Milanówek, zarejestrowana pod numerem NIP: 525-135-22-13.
„Reklamodawca” – osoba fizyczna lub prawna lub podmiot niemający osobowości prawnej, który zleca Wydawcy świadczenie usług w zakresie reklamy.
„Regulamin” – Regulamin zamieszczania reklam i ogłoszeń w portalu sektorobronny.pl oraz nationalsecurity.pl – ogólne zasady zamieszczania reklam.
„Biuro reklamy” – komórka organizacyjna Wydawcy uprawniona do przyjmowania zleceń reklamowych.
„Portal” – serwis on-line dostępny pod adresem www.sektorobronny.pl oraz www.nationalsecurity.pl wraz z wszystkimi podstronami oraz zakładkami znajdującymi się na pod tym adresem.
„Reklama i ogłoszenie” – każdy właściwy dla „Portalu” format przekazu słowno-graficznego zmierzający do promocji sprzedaży albo innych form korzystania z towarów lub usług, popierania określonych spraw lub idei albo osiągnięcia innego efektu pożądanego przez reklamodawcę, nadawany za opłatą.
„Baner reklamowy” – plik graficzny o określonych wymiarach i parametrach technicznych przygotowany do publikacji w Portalu.
„Artykuł sponsorowany” i „Artykuł promocyjny” – artykuł przesłany przez Reklamodawcę lub przygotowany przez „Wydawcę”, wraz z materiałami graficznymi, o wymaganiach technicznych ustalonych przez „Wydawcę”, do publikacji w Portalu z informacją, że jest to artykuł sponsorowany lub artykuł promocyjny.
„Media społecznościowe” – profile w mediach społecznościowych, w których promowany jest Portal i publikacje w nim zamieszczane.
„Cennik reklam” – dokument określający ceny świadczenia poszczególnych usług w zakresie reklamy.
„Zamówienie reklamy” – dokument w formie pisemnej lub w formacie pdf, określający warunki zamówienia reklamy.
„Modyfikacja zamówienie reklamy” – zmiana ustalonych czasów lub miejsc emisji Reklamy, nie powodująca zmniejszenia wartości Zamówienie reklamy ani zmiany uzgodnionego terminu rozpoczęcia i zakończenia jego realizacji.
§ 2
- Biuro reklamy przyjmuje wstępne zamówienia przesłane na adres poczty elektronicznej redakcja@sektorobronny.pl (w języku polskim) lub contact@nationalsecurity.pl (w języku angielskim) dotyczące chęci zamówienia reklamy w Portalu zawierające: opis reklamowanego miejsca/produktu/usługi, określenie miejsca zamieszczenia reklamy, formatu reklamy, terminu zamieszczenia reklamy, dane Reklamodawcy do celów wystawienia faktury (nazwa, adres wraz z NIP), dane telefoniczne oraz e-mailowe do kontaktu.
- Zwrotnie Reklamodawca otrzymuje z Biura reklamy wypełniony formularz Zamówienia reklamy w formacie pdf, określający wszystkie parametry i warunki zamawianej reklamy.
- Zamówienie reklamy podpisuje osoba upoważniona do reprezentacji Reklamodawcy i odsyła je zwrotnie pocztą elektroniczną lub tradycyjną.
- Wydawca zastrzega sobie prawo do żądania od Reklamodawcy dodatkowych dokumentów potwierdzających uprawnienie osoby (osób) podpisujących Zamówienie reklamy.
- Spory wynikające ze stosowania Regulaminu albo Zleceń rozstrzygane będą przez Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Wydawcy.
- Wydawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu w każdym czasie.
§ 3
- Przyjmowanie do publikacji i publikacja Reklam w Portalu następuje na podstawie Regulaminu oraz obowiązujących przepisów prawa.
- Wydawca zastrzega sobie prawo odmowy bez podania przyczyny przyjęcia do publikacji lub odmowy dalszej publikacji Reklamy lub Artykułu sponsorowanego, a także niewłaściwie przygotowanego technicznie Baneru reklamowego. Odmowa, o której mowa w zdaniu poprzedzającym może nastąpić także po wystawieniu Zamówienia reklamy co zwalnia Wydawcę z obowiązku jego realizacji oraz ewentualnej odpowiedzialności, jaka mogłaby powstać z tego tytułu.
- Wydawca publikuje reklamy zgodnie z zasadami określonymi w art. 36 ustawy – Prawo prasowe. Odmowa publikacji konkretnego materiału może nastąpić w razie sprzeczności treści lub formy reklamy czy ogłoszenia:
-
- z prawem,
- z zasadami współżycia społecznego,
- z linią programową bądź charakterem prasy, w której mają zostać zamieszczone.
Biorąc pod uwagę sprofilowany i środowiskowy charakter Portalu reklama powinna mieć charakter personalizowany. Zakres tematyczny reklam powinien być kierowany przede wszystkim do czytelników i odbiorców zajmujących się w teorii i w praktyce obronnością, bezpieczeństwem, ochroną i obroną ludności, edukacją i szkoleniami z zakresu bezpieczeństwa oraz do pasjonatów i hobbystów zainteresowanych militariami, techniką wojskową, nowymi technologiami, sprzętem i usługami outdoorowymi, bushcraftowymi i survivalowymi.
Kwalifikacja do publikacji reklam następuje na podstawie Regulaminu oraz obowiązujących przepisów prawa.
Artykuły sponsorowane oraz publikacje będące następstwem wykonania założeń grantów badawczych Wydawca oznacza stosownymi informacjami i traktuje je jako płatną reklamę.
§ 4
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych Reklam.
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających ze Zleceń, jeśli jest ono następstwem zdarzeń pozostających poza jej kontrolą, w tym w szczególności, choć nie wyłącznie: jakiegokolwiek wybuchu wojny lub grożącego wybuchu wojny; stanów wyjątkowych, aktów lub decyzji instytucji rządowych, umów rządowych lub międzynarodowych, strajków, akcji protestacyjnych, lockdownów, obostrzeń lub innych działań, w tym: powodzi, pożarów, eksplozji, awarii sieci internet lub jej części, sieci energetycznej, awarii komputerowych systemów nadzoru i dystrybucji lub innych przejawów siły wyższej.
- WARUNKI PUBLIKACJI REKLAM W PORTALU
§ 5
- Publikacja Reklamy w Portalu dokonywana jest na podstawie Zamówienie reklamy określonego w § 2, chyba że Wydawca ustali inny sposób przyjęcia Reklamy.
- Wszelkie formalne braki i uchybienia w Zamówieniu reklamy oraz niedotrzymanie terminów dostarczenia Zamówienia reklamy oraz plików z Reklamą, zwalniają Wydawcę z obowiązku jego realizacji oraz ewentualnej odpowiedzialności, jaka mogłaby powstać z tego tytułu.
- Integralną częścią Zamówienia reklamy jest tekst Reklamy, Baner reklamowy oraz inne materiały słowne i graficzne bądź materiały przeznaczone do publikacji.
§ 6
- Reklamodawca może dokonać wyboru miejsca publikacji Reklamy.
- Wybór miejsca publikacji Reklamy w Portalu następuje po:
1) potwierdzeniu przez „Biuro reklamy”, że istnieją odpowiednie możliwości techniczne,
2) miejsce nie jest jeszcze zarezerwowane przez innego Reklamodawcę,
3) Wydawca otrzymał podpisane przez Reklamodawcę Zamówienie reklamy w określonym między Stronami terminie z właściwie określonymi warunkami i terminami publikacji.
- Brak wyboru miejsca publikacji Reklamy przez Reklamodawcę po podpisaniu Zamówienia reklamy zwalnia Wydawcę z obowiązku zamieszczenia Reklamy w konkretnym miejscu, pozwala podjąć decyzję o Wydawcy o miejscu publikacji Reklamy oraz nie powoduje ewentualnej odpowiedzialności, jaka mogłaby powstać z tego tytułu.
- Zamieszczenie reklamy w Portalu jest równoznaczne z jej zamieszczeniem także w Mediach społecznościowych, w których Portal promuje swoje publikacje.
§ 7
- Materiały gotowe do druku tj. Reklamy lub ewentualnie komplet materiałów graficznych i tekstowych niezbędnych do przygotowania Reklamy, zgodnie z zasadami określonymi w Cenniku reklam, Reklamodawca zobowiązany jest dostarczyć Wydawcy łącznie z Zamówieniem reklamy lub najpóźniej w terminach uzgodnionych z Biurem reklamy.
- Niedotrzymanie przez Reklamodawcę terminów, o których mowa w ust. 1, lub niezaakceptowanie do druku przygotowanych projektów Reklamy powoduje niezamieszczenie zamówionej Reklamy z jednoczesnym obciążeniem Reklamodawcy pełnymi kosztami zamówionej Reklamy i kosztami jej przygotowania, określonymi w Cenniku reklam.
- Materiały gotowe do druku i materiały graficzne, o których mowa w ust. 1, powinny spełniać wymagania techniczne określone w Cenniku reklam. Za potwierdzenie jakość i parametrów technicznych reklam zleconych do publikacji przez Biuro reklamy odpowiada Wydawca.
- Materiały graficzne, o których mowa w ust. 1, niespełniające wymagań technicznych, przyjmowane są odsyłane do poprawienia lub przyjmowane wyłącznie na prośbę i ryzyko Reklamodawcy, na podstawie odrębnego pisemnego oświadczenia.
- W przypadku Reklam zawierających teksty oraz materiały graficzne tj.: logo, ilustracje, zdjęcia (utwory) autorstwa osób trzecich, Reklamodawca oświadcza w Zamówieniu reklamy, że przysługują mu wszystkie autorskie prawa majątkowe do tych materiałów oraz materiałów graficznych wszystkich zawartych w nich utworów i że zobowiązuje się do pokrycia w pełnej wysokości ewentualnej szkody, którą Wydawca miałby ponieść w rezultacie ich publikacji.
§ 8
- Zmiany zamówienia reklamy lub plików z reklamami bądź materiału gotowego do publikacji Reklamodawca zobowiązany jest dostarczyć do Biura reklamy na piśmie lub za pomocą poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej redakcja@sektorobronny.pl (w języku polskim) lub contact@nationalsecurity.pl (w języku angielskim), z dokładnym określeniem ich zakresu nie później niż w terminach ustalonych między Stronami.
- W przypadku przekroczenia terminów odnośnie zgłoszenia ewentualnych zmian Zamówienia reklamy lub plików z reklamami, bądź materiału gotowego do publikacji, o których mowa w ust. 1, Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki publikacji Reklamy w wersji pierwotnej, przy jednoczesnym obciążeniu Reklamodawcy pełnymi kosztami zrealizowanego Zamówienia reklamy.
§ 9
- Rezygnacja z Zamówienia reklamy, o którym mowa w § 2 wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Rezygnacja z Zamówienia reklamy nie powoduje konsekwencji finansowych po stronie Reklamodawcy, jeżeli zostanie dostarczona do Biura reklamy nie później niż 7 dni przed terminem ustalonej emisji reklamy.
- Rezygnacja z Zamówienia reklamy otrzymana przez Biuro reklamy po terminie określonym w ust. 2 i/lub niedostarczenie gotowych materiałów reklamowych w terminie 7 dni przed planowaną emisją reklamy, powoduje obciążenie Reklamodawcy należnością w wysokości 50% wartości Reklamy.
- Brak wcześniejszej rezygnacji z Zamówienia reklamy lub niedostarczenie gotowych materiałów reklamowych na 3 dni przed terminem ustalonej emisji reklamy powoduje obciążenie Reklamodawcy należnością w wysokości 100% wartości Reklamy.
- W przypadku przygotowywania Reklamy lub Artykułu sponsorowanego przez Wydawcę na zlecenie Reklamodawcy, w przypadku rezygnacji z Zamówienia reklamy przez Reklamodawcę Wydawca obciąża Reklamodawcę dodatkowo kosztami przygotowania Reklamy.
- PŁATNOŚCI
§ 10
- Za zamówioną Reklamę lub Artykuł sponsorowany Reklamodawca zobowiązany jest zapłacić Wydawcy wynagrodzenie określone w Cenniku reklam i ogłoszeń i uwzględniające ewentualne rabaty uzgodnione z Biurem reklamy ustalone w podpisanym przez Reklamodawcę Zamówieniu reklamy.
- Za zamówioną Reklamę Reklamodawca dokona płatności przelewem na konto Wydawcy:
- a) przed emisją Reklamy w internecie na podstawie faktury pro forma, lub
- b) po opublikowaniu Reklamy w Portalu na podstawie faktury VAT.
- W przypadku płatności przed emisją (§ 10 ust. 2 lit. a) Reklamodawca zobowiązany jest zrealizować ją najpóźniej dwa dni robocze przed terminem przewidzianym w Zamówieniu reklamy, bądź przed termin pierwszej emisji w przypadku emisji cyklicznych.
- W przypadku płatności po publikacji (§ 10 ust. 2 lit. b) Reklamodawca zobowiązany jest zrealizować ją w terminie wskazanym na fakturze określonym jako 5 dni od daty faktury wystawionej po opublikowaniu Reklamy, dostarczonej Reklamodawcy w wersji elektronicznej na adres poczty elektronicznej wskazany w Zamówieniu reklamy.
Niedotrzymanie powyższego terminu płatności spowoduje naliczenie odsetek ustawowych za cały okres zwłoki.
§ 11
Wynagrodzenie Wydawcy za świadczone usługi ustalane jest na podstawie Cennika reklam obowiązującego w dniu podpisania Zamówienia reklamy, z uwzględnieniem ewentualnych rabatów ustalonych przez Strony.
§ 12
Do wszystkich cen zawartych w Cenniku reklam należy doliczyć podatek VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
- REKLAMACJE
§ 13
- Reklamacje dotyczące sposobu i jakości realizacji Zamówienia reklamy Reklamodawca zobowiązany jest zgłaszać do Biura reklamy w terminie 7 dni od daty pierwszej zakwestionowanej publikacji Reklamy na piśmie lub za pomocą poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej redakcja@sektorobronny.pl (w języku polskim) lub contact@nationalsecurity.pl (w języku angielskim).
- Reklamacje, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać opis wad i usterek opublikowanej lub wyemitowanej Reklamy w stosunku do złożonego Zamówienia reklamy bądź informację, że nie doszło do publikacji lub emisji Reklamy, pomimo dostarczonego Zamówienia reklamy.
§ 14
Wydawca zweryfikuje niezwłocznie zgłoszoną reklamację i zaproponuje stosowną rekompensatę Reklamodawcy.
§ 15
Niedotrzymanie terminu zgłoszenia reklamacji powoduje utratę przez Reklamodawcę prawa do reklamacji.
§ 16
Złożenie reklamacji nie zwalnia Reklamodawcy z obowiązku opłacenia kolejnych publikacji lub emisji Reklamy cyklicznej zapisanej w Zamówieniu reklamy, chyba że Strony uzgodnią inaczej.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 17
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.05.2024 r.
- W celu otrzymania szczegółowego Cennika reklam oraz oferty spersonalizowanej prosimy o bezpośredni kontakt z Wydawcą pod adresem e-mail: redakcja@sektorobronny.pl.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego i prawa prasowego oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.